Årets Första Utställning…

I morse var det tidig start och vi var och lämnade Yoggi hos pappa igår kväll och hade således bara tröttmössan Harry kvar… Honom släpade vi i alla fall ut till bilen och for iväg norrut till Upplands Väsby och utställningen. Min första utställning som styrelsemedlem i Östsvenska Terrierklubben, min första som domare i Barn med Hund och Juniorhandling och min andra som speaker inom hundvärlden! Massa trevliga bekantskaper som var på plats och hälsades på, innan det var dags att ta ut Harry. Vi var i hallen hos Stockholms Hundsportcentrum och där har de en speciell inomhusmatta på golvet som INTE föll Harry i smaken. Så fort vi kom in i ringen så kände jag att det var något som inte stämde med honom, han hade inget go, ingen energi, ingen glädje… Han ”knäade” bak hela tiden och liksom spände ned ryggen och korset — så det var helt omöjligt att ställa honom snyggt! =( Det enda som kändes bra var när vi gick runt, han rörde sig någorlunda i alla fall. Så här tyckte domare Marie Carlsson om honom:

”Utmärkt helhet. Maskulint, välskuret huvud. Mörka, välformade ögon. Korrekt bett. Bra hals & rygg. Utmärkt kropp. Välvinklad fram & bak. Rör sig sunt runt om. Korrekt buren svans. Utmärkt päls & pelt. Välvisad och välpresenterad.” 3/3 m. CK Championklass, oplac. Bästa Hane.

Men vi hann inte deppa länge; för bästaste A-K och Smula gick och tog hem sitt 3:e cert och blev SE UCH!!! GRATTIS i massor från oss, välförtjänt är bara förnamnet! Så nu slipper jag den pressen när jag ställer henne i Strängnäs nästa helg… =D Fick även se finaste Ida från Akimbós och det skär lite grann i hjärtat, det var ju den jag skulle ha… Bra fin är hon — så jag spår stora framgångar för Lasse & Åsa i framtida utställningsringar!

Stackars Harry kräktes galla några minuter efter att vi kom ut ur ringen, så det var inte konstigt att han inte presterade på topp! Lille hjärtat!

 

 

Kommentera

