Älskade Lilla Trubbel!

Idag är det en vecka sedan vi kastrerade Yoggi och jag har varit överdrivet hård med hans lugn och ro: han har inte fått gå i trappor (känns idiotiskt att åka hiss NED från 2:a våningen men vad gör man?), han har inte fått hoppa ned från säng/soffa och inget lek och bus med Harry samt endast kopplade promenader — skittråkigt helt enkelt! =) Han har dock varit jätteduktig med att låta bli att slicka på sitt sår och han har inte behövt ha tratten på sig alls — vi har helt enkelt inte lämnat honom ensam.

Men igår kom ett bakslag som hette duga. Jag var ute och gick med dem i snöstormen och mitt på bron utanför oss så gläfser Yoggi till och håller vänster bakben i en jättekonstig vinkel. Efter att ha hoppat på 3 ben en bit så liksom rasar bakdelen och viker sig under honom! Han gnydde och kunde bara inte stå på benet! Jag fick panik och lyfte upp honom, då morrade han ordentligt och när jag satte ned honom efter en stund så var han lite småhalt, men inget mer. Väl uppe hos pappa så visade han inga tecken på att ha ont… Han har varit lite ovillig att hoppa upp i säng/soffa, han ställer upp framtassarna men orkar liksom inte skjuta ifrån med bakdelen. Nu på kvällen kom han ut i vardagsrummet efter middagen och satte sig och bara skakade på mattan! Helt sjukt, hela han bara skakade och såg helt förstörd ut. Jag tog tempen (37,6) och pulsen (72 slag/min) och sedan ringde jag världens bästa Anna-Karin för att få lite råd och hjälp. Han har varit väldigt hård i magen och Anders säger att han har haft seriösa gaser hela dagen. Så det kanske kan vara lite efterdyningar av operationen… Hoppas det! Vi håller ordentlig koll på honom (= jag kommer inte sova mycket i natt) och om han är konstig i morgon också så åker vi till bästa djurkliniken och kollar vad det kan vara med lille hjärtat! Usch vad det skär i en när man inte vet vad det är för fel och de inte kan berätta var det gör ont!

2013-03-20 18.24.56

Mattes älsklingar!

Det är lite roligt med den posen ovan, för Yoggi HATAR när någon ska ligga nära honom och både Harry och Smula och Effie har reagerat med att lägga sig ÄNNU närmare och verkligen trycka sig emot honom! ÄNTLIGEN!!!

Kommentera

