Ja, Vi Elsker Dette Landet!

NO UCH SE UCH Bombax Julius Caesar

NO UCH SE UCH Bombax Julius Caesar
Foto: Anna-Karin Jiderlund

 

Vilken resa!!! Jag är helt slut på alla plan och det har bara gått tre dagar…

VI påbörjade resan i torsdags eftermiddag, då A-K kom och hämtade mig & Harry hos pappa (som fick fira sin födelsedag själv med Yoggan), sedan åkte vi in till stan och hämtade Anders på jobbet. Därefter styrde vi till Arvika och Johanna på Kennel Rottkeiser’s med familj — supertrevligt! Harry blev alldeles till sig av alla fina bordertikar som luktade så gott, mest kär blev han i Monster’s dotter; Bebis. Stort tack för sängplatser och trevligt sällskap!!! På fredagen drog vi mot norska gränsen och med stort mod åkte vi ut mot Bergen, tur att A-K hade fixat en underbar bil, en Toyota Hilux. Det tog måååånga timmar och vissa av oss blev lite trötta:

2013-04-05 16.07.41

Trött husse… =D

Tillslut kom vi fram till fantastiskt vackra Bergen och checkade in på Scandic Neptun, där vi intog middag och sedan gick jag & Anders med hundarna och snabb-turistade i Bergen:

Bergen1 Bergen2 Bergen4 Bergen5 Bergen3 Bergen6

 

Vi sov kungligt på hotellet och åt (jag fick i mig lite melon och ett ägg…) en stor och god frukost, innan vi packade in oss och åkte mot utställningen. Det var en ny upplevelse med 5 (!!!) hundar i rasen, när man är van vid 25-35 på vilken utställning som helst i Sverige!!! Jag var helt sinnessjukt nervös, tack till alla som står ut med mig och mina icke-existerande tävlingsnerver! Jag fick den trevliga uppgiften att möta Kristin med Marley (Maustrappes Forces of Nature) i championklassen och domaren Erwin Deutscher från Österrike tyckte såhär om Harry:

”Correct type. Nice head. Strong coat. Ears and tail correct. Neck and topline very good. Angulation, movement and carries excellent!”

Harry svävar

Harry med alla 4 tassar i luften samtidigt!
Foto: Anna-Karin Jiderlund

Han placerade Kristin och Marley som 1:a och oss som 2:a, båda med CK. Sedan var det Bästa Hane, där vi även fick sällskap av Anita med Oscar (Dundarroch Harry Goes Hollywood). Domaren ställde upp Kristin som segrare och sedan: MIG & HARRY på andra plats med cert och reserv-CACIB = NORSK UTSTÄLLNINGSCHAMPION!!! Heeeelt sjukt!!! Jag trodde inte på att det var sant! Jag grät och skakade som en galning — vår älskade lille Harry-Smarry!!!

Harry NO UCH1

Puss på dig, min stjärna!!!
Foto: Anna-Karin Jiderlund

Vissa tycker säkert att jag blir överdrivet glad; men faktum är att jag är så sjukt stolt över denne lille hund, som jag har visat fram till dubbla championat helt själv, när många väljer att låta sina uppfödare visa hundarna istället. En sådan här dag känns det värt allt slit och alla gånger som det inte går så bra, samt att jag blir mer och mer övertygad om att det finns de som ser precis det jag ser i Harry. En dag så… En hund med större hjärta får man leta efter och det ihop med hans enorma energi och fantastiska rörelser tycker jag gör honom till en perfekt liten hund!

Sedan var det A-K’s och Smulas tur och de gick in och rockade loss totalt! Vann Bästa Tik, tog cert och CACIB och blev sedan BIM mot Marley!!! Sinnessjukt!!! Vi kunde inte ha önskat oss bättre resultat!!! Tack Bergen — we love you!!!

Jag ringde till pappa och bara vrålade i luren, han började gråta (av glädje, inte skräck hoppas jag…) och han hälsade ifrån både sig och Yoggi till Harry. Sedan började nästa resa, men den kändes lätt med våra smått otroliga resultat i packningen. Vi landade i Oslo hos underbara Laura och Per vid 18-tiden och återbekantade oss med Dino & Mary innan middagen. Sedan tog jag & Anders med oss Dino på en promenad innan alla stöp i säng efter en lång och fantastisk dag! Morgonen spenderades vid frukostbordet med vovvarna… Mer vovvar för vissa:

Hundhögen i Oslo

Smula, Harry & Dino på plats…
Foto: Anna-Karin Jiderlund

Idag fick jag äran att köra oss hem! Landade i Stockholm strax innan 18 och mötte direkt upp hos pappa, drog iväg och åt födelsedags/championatsmiddag på Herrgår’n innan vi drog hem för att skåla framgångarna och äta tårta!

2013-04-07 20.51.34

Skåååål!

Det har varit 3 intensiva, men helt fantastiska dagar med nya människor och nya hundar, intryck och avtryck. Jag återkommer i den frågan — men nu ska jag njuta av mina hundar och våra prestationer en stund!

 

 

 

2 thoughts on “Ja, Vi Elsker Dette Landet!

    • Tack!!! Vi har ju alltid tyckt det, men nu börjar domarna förstå det också! =P Han har ett hjärta av guld och världens arbetsmoral & energi–så han är inte bara snygg heller! =D

Kommentera

