En Tänkvärd Promenad med Två Riktiga Original…

Följde upp gårdagens lydnadspass med massa tankar på Harry’s träning och utveckling och jag tänker bäst ”on the run” — så jag selade på vovvarna och gav mig ut på vår vanliga 12-kilometers runda. Jag funderade mycket på Harry’s träning och hur jag ska träna för att hålla igång våra kunskaper, men inte tråka ut oss. Vissa moment törs jag ju inte ”bråka” med eftersom det kan förstöra 1:an — men det finns ju moment som inte har minsta likhet med något i 1:an och DET ska vi nu införa! =) Så jag dök direkt ned i mina böcker för att hämta kunskap:

2013-04-12 16.52.16

Kunskap på bok!

De moment jag tänker träna in är: fjärrdirigering & rutan. Det ska bli kul att göra lite nytt, men jag tänker att jag tränar dessa moment vid separata tillfällen.

Ornitologen Yoggi upplever nu sin bästa tid på länge efter vinters: vattenfyllda diken!!! Det KAN finnas änder där och det är säkrast att man verkligen inspekterar det. Så han fick syn på en stubbe/rot som stack  upp i ett sådant dike och TVÄRNITADE! Sedan planterade han tassarna i marken och blev stående, i säkert 10 minuter och jag skrattade så jag inte kunde gå i alla fall — han är så knäpp! Efter det hittade han en igenfrusen sjö som vi satte oss och tittade på, medan Harry åt sin frukost. Mina sötsvansar!

Nu tar vi fredag och efter sovmorgon i morgon så ska jag tvinga ut min familj för frukost på utsiktsberget — om vädret tillåter! =) Vad ska ni göra?

Kommentera

