En (H)underbar Dag!

Vaknade så fort det blev ljust i morse och gav upp vid 07:30, gick ut i skogen och lade ett spår åt Harry inför söndagens prov. Jag upplever att anlagsspåren är för lätta för honom, han behöver längre liggtid. Men för att komma dit så måste vi ju klara anlaget först… Gick hem och tog med mig hundarna ut på en underbar liten tur i skogen, med apporteringsträning! De tycker verkligen att det är jätteroligt! Synd att terriers inte får tävla i det… =(

På eftermiddagen var det så dags för Harry att gå sitt spår, som då hade fått ligga i ca 7 timmar. Han krånglade till det onödigt mycket för sig och linan fastnade överallt och det gick jättedåligt helt enkelt! Förutom sista biten fram till klöven och sedan var han såååå stolt! Han bar den hela vägen hem och ville inte alls lägga ned den i källaren! Sötnöten! Därefter tog jag med mig Yoggi ut och sprang 2 kilometer i skogen — lyxigt för honom med lite välförtjänt egentid. Så avslutades också kvällen — då han sov i mitt knä genom hela The Story of Pi. Kärlek till mina älskade hundar som alltid är med mig.

2013-04-27 08.56.15

Harry hämtar dummies!

2013-04-27 09.01.58

Yoggi på ingång!

2013-04-27 18.09.33

Harry var väldigt stolt över sitt byte! =D

2013-04-27 21.45.34

Love.of.My.Life.

Kommentera

