Harry & Husse på Nya Äventyr!

Egentligen ska Anders skriva det här, men jag vill inte vänta på honom — så ni får hans version lite senare… =)

Igår for vi iväg till Botkyrka BK för att börja agilitykurs med Harry och i förra veckan så ändrade jag mig och bestämde att Anders ska köra honom där istället. Men jag törs ju inte släppa iväg honom helt själv, så jag följde med som chaufför och hundskötare – en väldigt trevlig roll! =) Vi började med en allmän presentation och genomgång i klubbstugan och Harry satt i husses knä och lyssnade uppmärksamt (utom när någon kom in och han berättade det…). Sedan var det dags att börja den praktiska inlärningen och jag fick sitta vid sidan av planen för att inte störa Harry — som sanningen att säga inte kunde brytt sig mindre om att jag var där! =D De delades upp i två grupper och tog fram hopphinder och två tunnlar, sedan körde de igång med en instruktör/grupp och Anders fick vara i samma grupp som Karin & Hugo — vilka man lätt kan utse till klassens stjärnor! Underbara Hugo, jag älskar verkligen den hunden!

IMG_6307

Älskade Hugo – en perfekt borderterrier i mina ögon!

Anders & Harry har nog en bit kvar till det epitetet… Man kan säga att Harry tyckte det var kul… Typ… Han blev helt galen!!! Kunde inte sitta still, ville bara hoppa, hoppa, HOPPA!!! Men det kommer de säkert få lära sig och under tiden kommer vi jobba med stadgan på hemmaklubben. Han är lite för snabb för Anders — så vi får jobba på husses kondition lite mer också! =P Men tekniken är suverän och som sagt, tempot är lite för bra… Han körde en kombination på två hopphinder och sedan klarade de även av tunneln — vilken vi har tränat hemma massor, så jag visste att den inte var ett problem. Jag var ju egentligen förvisad till fotograf, men det blev inga bilder, ska skärpa mig till nästa gång… Håll till godo med en gammal:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Liten Harry hoppar!

När de var klara så fick jag äran att värma av hundarna, medan Karin & Anders plockade bort — känns som på den gamla goda tiden när jag jobbade som tränare i England! =) Harry glufsade i sig middagen när vi väl kom hem och slockande sedan på soffan och sover fortfarande — mycket bra träning! Det var nog dessutom minst lika jobbigt för mig att sitta bredvid och inte få lägga mig i alls, utan lita på Anders och hoppas att han lär sig styra upp Harry lite mer ganska snart… Väldigt nyttigt för en matte som är van att ha allt ansvar själv!

Kommentera

