Team Mayhem på Topp!

Vilken underbar 1:a maj vi har haft! Vi började med att fara till Segeltorp och hämta upp fina Freddy & hans dotter Stella, för att roa dem medan Karin och de andra städade huset. Först for vi till SEA Hund & Katt i Kungens Kurva och köpte ett Back on Track-täcke till agility-träningen, en ny sele till Yoggi och ihopvikt vattenskål + leksak till träningen. Sedan åkte vi till Gömmarens Naturreservat i Huddinge och där tänkte vi gå 10 km-spåret, men dels var Stella dålig i magen och dels gick vi vilse, så det blev endast 3 km.

När vi hade lämnat av dem, så åkte vi till Nacka BK för lite agilityträning, där tanken egentligen var att Anders bara skulle köra Harry — men jag blev så himla sugen att även Yoggi fick köra! Dessutom kom ju deras älskade Morrfar och tittade på och då gäller det ju att visa vad sponsorspengarna går till! =D Harry har lite problem med att han gärna smiter bredvid om Anders försöker springa med — står han och väntar efter samtliga hinder så går det bättre! Yoggi fuskar aldrig, utan hoppar glatt och jag behöver inte oroa mig att han omriktar mot någon hund i närheten — han älskar det verkligen! Vi växlade och hade oss med hundarna och täcket och jag insåg att det kommer nog bli en hel del agility med Yoggi också och därmed ett täcke även till honom. Han kommer bli en suverän läromästare för både mig & Anders, med sin moral och arbetsvilja! Älskade Yoggi. Vi körde endast hopphinder och tunnel, vill inte ta några nya grejer med Harry — det får fröknarna göra på kursen istället, så trixar jag med Yoggi… Helt klart taggad att starta några tävlingar med honom och jag tror att även Anders kommer att göra det.

IMG_7094

Harry lämnad kvar…

IMG_7096

Harry flying high!

IMG_7098

Smarry njuter av solen i sitt nya Back on Track täcke!

IMG_7102

Zoom Zoom a.k.a. Yoggi

IMG_7106

Den Flygande Köttbullen!

IMG_7114

Även Yoggi trivdes i nya täcket!

IMG_7119

Stylish!

IMG_7122

Ajjabajja!

IMG_7123

Han kan bara han vill!

IMG_7127

Yoggi comin’ through!!!

IMG_7135

Bra fokus, Harry!

Underbart kul! Jag älskar våra hundar och våra träningar — nu sover de som små lamm!

 

Kommentera

