På Rätt Spår…

Då har Harry gått ännu ett spår i Kolmårdens-skogarna och jag inser hur mycket jag längtar ”hem” till landet redan nu, allt med hund blir så mycket enklare när man inte bor i lägenhet mitt i stan… Tyvärr så regnade det något fantastiskt mycket natten mellan lördag och söndag och de första 100 meterna låg helt öppet, vilket märktes på Harry’s något förvirrade stil… Först efter första vinkeln, när han fick komma upp bland träden och lite mer skyddat, så kom han igång med ett jättefint spårande! Jag följde dem på håll igen och känner mig lite lugnare inför morgondagens prov. Men vi tar det för vad det är, jag tror inte han blir godkänd, men vi blir båda en erfarenhet rikare, då jag heller aldrig gått ett öppet spår.

Nu är han mutad med köttbullar inför kvällens agility-träning och så återkommer vi med rapport om den!

Kommentera

