Kung Yoggi Levererar!

Nu är Yoggi ganska trött på att allt handlar om Harry hela tiden: championat, parningar, valpar, meriter… Så han bestämde sig för att visa att gammal är äldst och att lill-prinsen inte är den enda som är en stjärna i den här familjen! Vi åkte ned till hemmaklubben Nacka BK och deltog i en träningstävling i agility… Min första någonsin, men det var väldigt nyttigt och bra att vara med och bygga fram och kunna trakassera banbyggaren hela vägen runt med frågor. Sedan fick vi kolla på när hon körde sin första hund (tror det var en Lancashire Heeler) och därefter var det vi… Jag var så sjukt nervös!!! Det som jag vet att Yoggi inte kan är ju slalomen, så där fick vi en tunnel istället, då det var byggt som en ”kombo”-bana.

Jag gick fram förbi de två första hopphindren och sedan körde vi! Vilken jävla fart han hade!!! Efter dem kom säcken, ett hopphinder, tunnel, 2 hopphinder, 2 tunnlar, 3 hopphinder, däcket, hopphinder, tunnel, hopphinder, balansen & ett sista hopphinder. Det gick så fruktansvärt fort! Jag tog ut mig rätt hårt och insåg att jag måste nästan lägga mer tid på min egen konditionsträning än på Yoggis hinderträning, tror jag! =D Vi fick några fel, men vi var de enda tillsammans med banbyggaren som inte blev diskade!!! Det tycker jag är rätt snyggt för att vara vår första start. Duktiga lilla Yoggi! Jag satte mig och försökte återfå andningen och tittade på de andra ekipagen, väldigt lärorikt.

Sedan fick vi starta en gång till och det gick bra de första två hindrena, men sedan kom han fel ut ur säcken och jag trampade på honom, han slog en kullerbytta och jag blev jätterädd! Men han är ju terrier och visade klart och tydligt att han ville fortsätta, så det gjorde vi. Det blev lite fler missförstånd den här vändan, men jag är ändå så grymt nöjd med honom och imponerad! Han flög ju fram som värsta Formel 1-bilen! Jag fick även beröm för att jag hade fortsatt efter vurpan, så att det inte blev en grej för honom. Efter loppet fick han på sig täcket och fick sitta med Morrfar, som inte var så lite stolt över sin hund! Så där satt han och morrade, pep och protesterade högljutt över att de andra hundarna fick köra och inte han! Min slutsats är: Yoggi ÄLSKAR agility och nu ska vi verkligen lägga ned massa tid på det, framförallt att lära oss slalom…

IMG_7306

Första försöket i säcken gick klockrent!

IMG_7310

Vilken stil!

IMG_7355

Jag drar nu matte!

IMG_7356

Det går inte att komma ikapp!!!

IMG_7357

Go, Yoggi, go, go!

IMG_7315

MÅÅÅÅL!!!

IMG_7360

Bästa Morrfar & Yoggi!

IMG_7328

Även solen har sina fläckar…

Kommentera

