Ibland Blir det Svårt…

Igår fick jag ett mail som verkligen testade mitt tålamod, men samtidigt befäste min övertygelse i min träningsfilosofi. Jag blev nämligen erbjuden att hoppa på Terapihundsutbildningen redan i juni, istället för att behöva vänta till i höst någon gång, på grund av ett avhopp. Det var så enormt frestande att hoppa på direkt och hoppas på det bästa.

Men. Vi såg en tendens vid lämplighetstestet som behöver jobbas med och jag vill inte stressa fram det bara för att komma igång så fort som möjligt. För mig är det viktigare att Harry blir trygg i situationen och känner sig bekväm med att hantera det i det långa loppet, för han ska ju förhoppningsvis hålla på med det här länge. Så min egen entusiasm får tyglas och så fokuserar vi istället på hans träning och är fit for fight i höst när nästa utbildning börjar!

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Liten har blivit Stor!

Kommentera

