Agility Utan Hugo…

Det är ingen vanlig agility det! Vi saknade helt klart våra finaste Karin & Hugo och kompenserade genom att ta med bästa Morrfar & Yoggi, men det var inte riktigt det samma. Idag var det stationer igen, där lärarna var med vid gungan och en minibana. Jag tyckte det såg mycket bättre ut, men har svårt att vara tyst när jag tycker att Anders borde göra på ett visst sätt och framförallt när jag ser att Harry mest flamsar!

De började med att köra balansen och de första försöken såg jag väldigt tydligt att Harry mest tittade efter den roliga haren som Anders hade och inte höll fokus framåt. Sedan är det svårt med kontaktfälten, för man måste ha bra fart för att inte Harry ska stanna och vända och kolla var man tar vägen… Så jag föreslog att han skulle lägga haren precis efter sista kontaktfältet och det funkade bra! =)

IMG_7365

Var är haren???

IMG_7367

Jag vet att du har den!

IMG_7364

DÄR!!!

Sedan gick de över till att träna slalom och med bågarna, sådana ska vi köpa! Vilket suveränt redskap! Men som My sa, det gäller att man inte struntar i att lära sig handlingen bara för det…

IMG_7361

Slalomåkar-Harry!

Vi körde lite kombination med balansen och säcken, där Harry bommade säcken och jag bestämde mig för att lägga mig i lite grann… Så jag satte mig och höll upp tunneln litegrann och vips så funkade det!  Sedan gick de över till Isabelle och skulle köra bana, vilket är Harrys svaghet enligt Anders. Han upplever att Harry inte reder ut flera hinder på rad, jag håller inte med… =D Fostrad av min mamma så anser jag att problemet alltid ligger hos förare/ryttare. Men det gick bra tycker jag, kanske att Harry blev lite trött mot slutet och tramsade. Det största problemet är att man måste ha ett sådant fruktansvärt tempo för att hinna med honom, annars blir han tveksam. Så det är bara att köra konditionsträning för oss tvåbeningar!

IMG_7376

Hole in one!

IMG_7377

Haha, matte ser ALLT!!!

IMG_7378

Gör om, gör rätt! =D

IMG_7383

Vilken liten stjärna!

Harry fick även köra gungan och han visar inga som helst tecken på att tycka att den är läskig, My tror snarare att problemet blir att få honom att stanna upp så den hinner slå ned…

IMG_7370

Kom igen, husse!!!

IMG_7373

Åhh, jag gillar dig Mysan!

När de hade paus och alla gick upp för att fika, så stannade jag kvar och lät Yoggi köra — han var helt GALEN!!! Tog flera ärevarv runt planen med bollen och pep som en tokig! Så himla söt! Jag önskar verkligen att jag hade låtit honom hålla på med det här tidigare, men nu ska vi ta igen det. Vi körde bana och han var så himla duktig! Jag lyckades både med framskick och bakombyte!!! Värsta proffsen! ; ) Eller inte, men vi har potential! Så är jag så glad att nu ha fått ett ”ja” ifrån My om att träna oss!!! Det känns helt underbart! Tanken i första hand är Yoggi, men jag kommer varva med Harry tills Anders har sin nästa kurs, så det inte blir något uppehåll. Största problemet kommer nog bli slalomet…

bild-25

Älskade pappa/Morrfar! ❤

Kommentera

