Morgongympa för Galna…

Idag är det Svea Rikes nationaldag – det firade vi med att gå upp klockan 06:00 och åka till klubben och köra ett agilitypass! Hua! Jag kan säga att varken make eller hundar var särskilt nöjda med den planen… =D Men det blir för varmt senare och det märkte vi när vi var klara vid 8-snåret!

Jag byggde upp en liten bana med olika kombinationer, så som i måndags.

1. Hopp – däck – hopp

2. Hopp – balans

3. Hopp – hopp – hopp – tunnel

Tanken var att Anders skulle ha kört med Harry, men han var så trött så han mådde illa stackarn, så han fick ha hand om belöningen, för jag tänkte att vi skulle jobba in ”fram” på båda hundarna. Det är rätt suveränt med två hundar, för då får de ordentlig vila utan att jag hinner få långtråkigt! =D

Yoggi: fick lite problem med korta tunneln, precis som i måndags. Men den stod svårt till, så det kan jag inte säga något om och när vi körde bana första varvet så satt Anders rakt framför den och det drog lite mer än vad jag gjorde tydligen! Sötskutt! Han ramlade även av balansen en gång, för att han tittar mer på mig än var han sätter tassarna – trots att det var extern belöning i slutet på den och inte från mig… Hmmm… Huvudsaken är ju att han inte blir rädd, men jag blir helt förtvivlad! Däcket orsakar också lite problem, en gång hoppade han bredvid och en gång kröp han under… Vi körde alla delar och hinder för sig, innan vi satte ihop till en bana och körde två varv. Andra varvet var jag riktigt nöjd med!

Harry: oj, jag är verkligen positivt överraskad! Jag tänkte att det skulle gå helt åt skogen när jag fick köra istället för Anders, men terriern har sina ljusa stunder! Han kämpade på riktigt fint! Det blir jobbigt när han får flera hinder i rad och speciellt svårt är det tydligen med tunnel… Han far in och vänder ut lika snabbt igen. Så vi jobbade med bara tunnel och kampbelöning och det funkade jättebra! Han har lite brått, men ett stort hjärta kompenserar för det mesta och jag tyckte han skötte sig väldigt bra, så bra att han slapp köra bana. Jag var så nöjd med honom efter sista varvet på balansen att jag inte ville riskera att avsluta med några fel. Det får ta den tid det tar, jag har massor kvar att lära mig själv också.

IMG_7417

Mitt i prick!

IMG_7416

Jag ser ljuset i slutet på tunneln!

IMG_7423

Ouff, släck lyset!!!

IMG_7419

Det är tydligen lite jobbigt med agility…

IMG_7425

Skutt!

IMG_7426

Kom till matte, älskade vovve!

Nu är vi alla trötta och nöjda och det har blivit dags att packa Harry’s lilla resväska och skicka iväg honom på kollo i Värmland – där jag hoppas att han sköter sig ordentligt! Yoggi följer med oss på lyxig weekend med egentid i Stavsjö och på måndag får vi träna för My igen!!! =D

Kommentera

