Sista Träningen Innan Semestern

Jag var lite orolig för att det inte skulle bli något bra träningsväder för mig & Yoggi idag, men det var mulet och lite regnigt – perfekt för agility!!! Så vi brummade iväg till klubben och värmde upp med en promenad i Back-on-Track täcket, sedan lade jag honom under tak och byggde fram följande:

2013-06-13

Dagens uppställning

Lite samma som det vi tränade på i måndags med My och jag hade tagit fram lite mer, men då Yoggi inte var på superträningshumör så reviderade jag min plan därefter…

Vi började med att springa lite över balansen och enda problemet var för mig att hänga med, speciellt med min farmors-höft… Men jag hade en tennisboll som jag kunde kasta som belöning tills jag kom ikapp… =P

Därefter körde vi slalom med 4 pinnar och bågar – inga som helst problem! Han börjar till och med få ett ordentligt sug från de flesta vinklar och lite mer fart igenom slalomet! =D

Sedan började jag med linjen 1-3 och hade boll som belöning för att kasta över 3:an och jobbade upp farten. Därefter lade jag på 4:an och belönade och sedan likadant över 5:an – han var JÄTTEDUKTIG!!! Min lille kille! Han fick pausa emellan och vi satt och pratade under tak medan regnet fortsatte vattna planen. Sedan gav jag mig på framförbyte, vilket jag har lättast för, och körde 2-6 med byte mellan 5 och 6. Jag gjorde ett supersnyggt byte och Yoggi hoppade så fint! Därefter var det dags för det sabla bakombytet och första gången gjorde jag det inte ens – så förvirrad är jag! =O Andra försöket missade Yoggi 6:an, men på sista försöket tog vi 2-7, med bakombyte mellan 5 och 6 och vi satte det supersnyggt!!! Duktiga Yoggi!

Vi avslutade med slalom med 6 pinnar och en båge på varje och han var nog lite trött, för han fuskade någon gång med att krypa under och hoppa över. Problemet är att han ändå har så himla bråttom, fast han bevisligen inte riktigt vet vad han ska göra… Men vi redde ut det och körde några jättefina repetitioner från båda håll, även med fart igenom!!! Min lille kung!

bild-27

Kung Yoggi!

Nu är det semester för oss allihop: vi åker till Transylvanien på bröllopsresa i morgon och Yoggi ska bo hos sin älskade Morrfar! Harry är hos bästa Johanna & Daniel, han började tydligen uppvakta Nemi direkt när hon kom fram igår, men hon vill nog lära känna honom lite bättre… =D

Kommentera

