Plugghund!

Idag tog jag & Yoggi bussen till Nacka Forum och gick på biblioteket och lånade massa agility-böcker, framförallt ville jag ha tag på Veronica Bache’s Agility – Träna och Tävla med din Hund!. Sedan åkte vi hem igen och satte oss nere vid vattnet, där Yoggi stirrade på änderna och simmade efter sothönsen, medan jag stod för läsandet och våra självstudier. Boken är så himla bra! Hon är tydlig  och förklarar bra, använder väldigt bra illustrationer och delar upp alla moment så det blir lätt att träna rätt på egen hand. Så nu har jag gjort upp en seriös träningsplanering för både Yoggi & Harry och är sjukt taggad på att dra igång! Första passet för Yoggi blir på torsdag morgon och då ska vi köra tunnelträning och framför- och bakombyten.

bild-29

Kunskap är makt! =D

bild-30

Älskade lilla ornitolog!

The Genious of dogs Train Your Dog Positively

Ytterligare två böcker som jag bara MÅSTE läsa så fort som möjligt!

Kommentera

