Som en Blixt från Klar Himmel.

Några dagar har gått sedan helgens inte så framgångsrika tävlingar och jag sitter nere vid sjön med hundarna och tänker. Mest på Harry och varför jag inte får det att funka mellan oss på tävlingsplanen trots att vi tränar med bra resultat och har testat olika saker. Då kommer det till mig som en blixt från klar himmel:

Harrys styrka, är min svaghet.

Det kanske låter dumt, men det är helt sant! När jag var som mest bedrövad i helgen så sa A-K: ”Tänk vilken fantastisk hund du har. Han har så mycket empati att han känner exakt hur du mår, hela tiden.” Jag har aldrig tänk på det så innan, men det är ju faktiskt det som gör Harry till en så fantastisk liten hund! Han visar det ju så tydligt i möten med andra hundar, i sitt arbete med gamla och sjuka, när han träffar människor som av någon anledning har en annorlunda motorik… Jag ser honom alltid som en hund med extrem motor, lite koncentrationssvårigheter och dåligt fokus. Men sanningen är nog den att han beter sig som han gör för att han känner in precis allt och alla hela tiden… Det måste vara fruktansvärt jobbigt! Att sedan ha en matte som inte fattat detta på 6 år — jag får vara glad att han bor kvar! Så förlåt mig, Harry. Från och med nu så ska jag alltid göra mitt bästa för att se saker från din sida och försöka underlätta för dig. Förlåt, jag förstod inte bättre.

20130731-111132.jpg

Kommentera

