Agilityträning*2…

Fy så dåligt av mig att inte fixat att blogga om träning för My förra veckan!!! =( Som ”straff” så fick vi köra samma bana/uppställning nu ikväll — jag, Anders & hundarna hade hela Nacka BK för oss själva! =D Älska kvällsträning!

Träning 2013-08-09

Blåa siffror – Yoggi Gröna siffror – Harry

Älskar att ha en make som är med mig på allt jag gör med hundarna! Nu kunde han gå och värma upp dem medan jag byggde fram och efter träningen så gick han och varvade ned dem medan jag tog undan. Allt är bättre när man är två! Vi började med att köra balansen med båda, där jag upplever att Harry fuskar en hel del och det är svårt att bedöma vilken belöning som funkar bäst där. Idag verkade det som att godis var bättre än boll och på Yoggi är det tvärtom! Därefter fuskade JAG och valde att köra slalom med 4 pinnar fast jag inte hade några bågar med mig!!! *gulp* Dock så behöll jag kopplet på och vi började med Harry. Anders stod på andra sidan och belönade när han kom igenom, men han har verkligen inte fattat vad slalom går ut på… Det här däremot Yoggi!!! Shit, han tuffade på som ett litet ånglok och efter första försöket så var det uppenbart att han inte riktigt behöver bågarna längre!!! Så himla duktig, vi blev så glada jag och husse!!! Var bra sugen på att öka på med 4 pinnar till, men jag lyckades hålla mig i skinnet och komma ihåg att skynda långsamt… Sedan körde vi A-hindret och det är verkligen inget bekymmer för någon utav dem. Yoggi fick även köra gungan och den tycker jag är svår. Han far över den i sådan fart att jag inte är helt nöjd med kontaktfältet — ska prata med My om det på måndag. 

Därefter tog vi bitar av banorna i omgångar, innan vi satte ihop allt. Harry (gröna siffror): jag upplever fortfarande att han slarvar och bara rusar utan att veta riktigt vart eller varför. Genom att ha Anders med som observatör så har vi kommit fram till att man måste ligga 3 steg före Harry, för vad han ska göra precis efter verkar han förstå och måste då ha styrning på det hinder som kommer EFTER det… Komplicerad liten hund… Han bommar ofta på tunnlarna och jag vet inte hur jag ska lösa det, för jag förstår att det är något jag gör. Jag tycker det är jättesvårt att visa rätt riktning åt honom vid tunnlarna. Det var så roligt när vi körde för My förra veckan, hon har ju inte sett Harry på ett tag och aldrig med mig. Hon tyckte han var alldeles FÖR fokuserad på mig!!! Det har då aldrig hänt förut! Tänk om han kunde vara det i lydnaden… =/ Men söt är han, han piper glatt och gör värsta krumbuktsprången av glädje när det är hans tur att köra! =D  Yoggi (blåa siffror): alltså, jag blir så nykär i min lille stjärna varje gång vi kör agility!!! Han verkligen älskar det och är grymt duktig på det! Honom kan jag sätta vid starten och gå 3 hinder framåt utan problem! Han tar tunnlar utan att tveka och är så perceptiv på minsta tecken! Dock så missade han svängen på 5:an och då drog han upp över A-hindret istället för att se om det hjälpte! =D Varken jag eller Anders kunde hålla oss för skratt! Lille sötnöten! Han fick köra om några gånger och vi såg att han satte tassarna på långhoppet — så jag tog bort den bakre plankan och körde med 2 stycken. Han var nog bara lite trött. KUNGLIGA HUNDAR!!! ❤

IMG_7765 IMG_7771  IMG_7780 IMG_7783 IMG_7791 IMG_7796 IMG_7809 IMG_7815 IMG_7823

Kommentera

