Teknikträning

For iväg till bruksan i morse utan någon ordentlig plan, förutom att jag ville träna slalom med båda grabbarna. Så det blev ett pass med fokus på teknik på flera hinder!

•Slalom: Yoggi fick köra 8 pinnar och utan bågar, kanske dumt men jag tyckte han fixade det bra! Det jag får göra är att dra ned tempot och föra honom lite mer med benen. Väldigt nöjd med honom faktiskt! Harry fick köra 4 pinnar och koppel. Jag tyckte faktiskt att han tog öppningen bättre idag–framsteg!

•Balans: Harry fick fortsätta med target på kontaktfältet nedåt, men jag körde honom över hela bommen och han gjorde det kanon!!! Duktig liten Smarry! Jag insåg snart att det inte funkade lika bra med den tekniken på Yoggi–han brydde sig inte om targeten alls! =S Men han har ju å andra sidan ett klockrent ”stanna” från lydnaden som passar utmärkt i detta moment! =D Så nu är vårt största problem hur jag ska hinna med honom!!! Hur kan någon så liten vara så sabla snabb???

•Gungan: körde target med Harry här med och nu ser jag samma sak som My pratade om–han är så fokuserad på mig att han nästan ramlar ned och targeten tar det väldigt lång tid innan han testar… Även i slalomet var han alldeles för fokuserad på mig! =( Något för fröken My att ta tag i nästa vecka. Testade med target på Yoggi här med, med samma resultat, så vi använder ”stanna” & ”kör”. Ingen av dem har några problem med nedslaget annat än att de har lite för hög fart över.

•”Runt”: satte upp två hopphinder på rak linje med 5 meter emellan och lät dem hoppa 2 gånger var. Sedan ställde jag mig mellan hindren och dirigerade dem runt det andra, så de hoppade det åt andra hållet! De var helt suveräna båda två!!!

Det är både svårt och lite tråkigt att köra när man är själv, men när Anders slutar om dagarna så är ju kurserna redan igång på klubben och massor med folk. Så det får funka så länge!

Kommentera

