Värsta Konditionsträningen!

Det kan man lugnt kalla mina pass med My! Tur att det är så roligt att man inte tänker på hur jobbigt det är — även om jag tycker att det räcker med ett försök/hund när vi kör banor! ; ) Så här såg det ut igår:

Agilityträning 2013-08-26

Det var en klass 2 bana som hon hittat på nätet och modifierat lite grann och det känns självklart skönt att träna på lite högre nivå än vad vi börjar tävla på. Men först tränade vi på slalomet, vår eviga nemesis. My hade med sina bågar och Yoggi fick ett försök på 8 pinnar, men sedan ökade vi direkt till 12 pinnar och han gjorde det väldigt snyggt! Jag har haft alldeles för bråttom med att ta bort bågarna (lathet eftersom mina inte passar på klubbens pinnar…) och fick igår inse att Yoggi inte har en bra ingång än. När han väl är inne i slalomet så gör han sällan fel, även i de passager där det inte sitter bågar, men han behöver hjälp med starten. Så det blir att inhandla riktiga bågar så fort CSN känner sig givmilda! ; ) Sedan var det Harrys tur… Det slutade med att My fick köra med honom — mitt tålamod råkade ta slut. Han går bara och stirrar på mig hela tiden!!! Det gör han aldrig annars, men på agilityn tittar han bara på mig varje steg — så han gick rakt in i en av bågarna! *suck* Hans problem är att överhuvudtaget förstå ingången, för väl inne så går han jättefint! Vi kom fram till att han är som allra bäst på träningen när han är helt uppe i varv! För om han är lugn så gör han inget alls, är han vild och galen så testar han massa grejer och då blir det oftast rätt någon av gångerna… Låter helt sjukt, jag vet, men så funkar han tydligen…

Därefter var det banan som gällde och Yoggi verkligen ÄGDE! Trots att det var varmt och jag missade något byte så fixade han hela banan, jag tror han missade 1 hopphinder! Vilken liten kämpe! Det var helt galet jobbigt att springa fullt 2 gånger, men jag fick beröm av My för både fart och engagemang. Då känns det lite mer värt det! Därefter gjorde vi om banan lite och körde med Harry… Den hunden kan verkligen gå mig på nerverna. Samma sak här — han har för stort fokus på mig och missar på tok för mycket! Jag vet att han är nybörjare, men det blir lite frustrerande när han inte kastar en enda blick åt mitt håll på lydnadsplanen… Grrr… Bara att träna vidare! Men jag ska försöka träna med sällskap, för det är svårt att få till bra övningar på egen hand.

One thought on “Värsta Konditionsträningen!

  1. Ibland så blir de lite för medgörliga för deras eget bästa =) Lyra kan stå länge och länge och vänta på att jag ska säga VAD hon ska göra. Henne går det icke att shejpa. Men i vilket fall tycker jag det låter bra för er! Duktiga hundar även om det kan slå lite slint för dem ibland=)

Kommentera

