Ostkanten!

Dagen började tidigt och hela Team Mayhem gav sig iväg till Knivsta: jag för att debutera som skrivande ringsekreterare, Anders för att debutera i ringen med Harry, Yoggi som coach och Harry som utställningsobjekt.

Det var väldigt kul att skriva (tur återigen att man är van sedan häståren) och jag tror att det är väldigt nyttigt att sitta vid sidan av, kolla och lyssna. Nu kollade jag inte så mycket, var väldigt fokuserad på att få allt rätt. Det kom dock ett regnoväder som inte var av denna värld och vi var tvungna att ta en paus tidigare än väntat, det gick inte ens att få bläcket att fastna på pappret!!!

Anders ställde ut Harry för första gången (hade jag ingen aning om!) och det blev en 4:e plats i championklassen med HP samt nominering till Bästa Huvud, tyvärr blev de sedan oplacerade. Därefter var det massor med tikar kvar och min största behållning blev tiken som vann Still Going Strong: Atterboms Waltzing Mathilda! 13 år gammal är hon och hade en underbar uppsyn när hon dansade runt  i ringen med husse Thorbjörn Larsson från Kennel Atterboms! En påminnelse om att vi har en pigg och frisk ras som blir gammal — men ändå att varje dag vi får med våra hundar är värd att hålla kär. Ännu en anledning till att jag är så lycklig över att jag får möjligheten att läsa på distans ännu ett år! ❤

bild-36

Harry tokgillade sin vinst!

bild-37

Ruggigt och dant, smyser i mattes tröja!

Kommentera

