The Boys are Back!

Idag var det ÄNTLIGEN dags för agilityträning för världens bästa tränare My igen! Som vi har längtat, men vi har varit dåliga på att träna… Jag behöver köpa bågar till slalomet, för det är ju det som Yoggi behöver träna på, annars är det mest teknik i banor som fattas. Idag byggde vi i alla fall fram detta:

Träning 20130925

Först tränade vi på upptaget mellan 7:an och 8:an och det var sjukt svårt! När jag väl kör en bana så gör jag sällan det stackars My sagt till mig, för jag är så uppe i varv att jag bara gör utan att minnas planer och tillsägelser… Skulle sedan någon av hundarna gå åt ett håll eller annat, ja, då är det helt kört! ; ) Man kan ju undra hur jag lyckades guida mina stackars hästar runt banor på 130 cm utan att ha ihjäl vare sig mig eller dem… =S Nåja, det kommer väl med erfarenheten och vanan hoppas jag… Vi körde sedan banan ett antal gånger med Yoggi och de missar som blev var helt och hållet MITT fel. Kom vi fram till efter att My hade filmat och överbevisat mig… ; ) Slalomet skötte han så himla bra!!! Så stolt över honom, världens fart igenom! Hans stora problem är ju att han ÄLSKAR balanshindren, så både A-hindret och balansen kan få mer än ett fri-besök om han har farten uppe… =D Men han är så söt, jag blir inte ens lite arg på honom. Han älskar det verkligen med varenda liten terrier-fiber han har i sin kropp, det känns så himla bra att kunna ge honom något i gengäld för all lycka han ger oss. I filmen nedanför så ska ni se hans smitning efter den raka tunneln! Det blåste rejält idag och han såg ett löv hela vägen igenom tunneln och satte efter det! =D

Harry skötte sig också väldigt bra och fick köra banan, fast utan slalomet. My tyckte att han såg ut att vara mycket mer ”med” på vad han ska göra mot senast… Jag ska bara lära mig att säga ”Harry” istället för ”Här”, vilket tydligen är mitt favoritord… Sedan fick han också köra slalom och jag tror att han faktiskt börjar förstå vad det går ut på — han klarade 6 pinnar med bågar lös! Duktig kille! =D

Vi avslutade med att träna kontaktfält på A-hindret, då My är övertygad om att mina hundar kommer missa det när de har bra fart! =D Jättekul pass som vanligt och det är kul att komma igång igen!

Kommentera

