Åland Tur och Retur på 24 Timmar!

Då har vi varit och besökt Åland för första gången, även som det blev en snabbvisit. Vi åkte från Grisslehamn igår morse och kom fram till Eckerö vid 13:00. Jag hade bokat in en dejt med bästa Johanna ifrån min instruktörskurs och vi har haft en ridlektion innestående i 3 år nu! =D Vi skulle dessutom bo på fårfarmen där hennes häst står, så det var väldigt bekvämt. Vi fick en underbar eftermiddag med många nya bekantskaper, bland annat en häst som jag blev tokkär i! Oroa er inte — jag ska inte importera någon mer!!!

Idag var det tidig uppstigning och en fantastisk frukost, innan vi åkte iväg till Eckerö-hallen och dagens utställning. Harry trivs verkligen inte inomhus, han var väldigt tråkig att visa idag och jag tror att en längre vila från utställningsringen är nödvändig. Trots SUVERÄN kritik från domaren Nina Karlsdotter, så blev vi bara 4:a (av 5) i championklassen och oplacerade i Bästa Hane. Jag tycker han är finast i världen i alla fall och det har vi ju lite bevis på redan, så det är helt okej. Vi lyckades sedan få tag på biljetter till den tidiga båten och var tillbaka på svensk mark 14:15, efter ett intensivt dygn på Åland. Yoggi har varit med som maskot och han älskar det, samt att vi äntligen använt våra hundpass!

Nu ska Harry få en välförtjänt paus från utställningsringen och fokusera på sin nya och efterlängtade karriär genom vår utbildning till besökshundsekipage och sedan terapihund. Jag är helt övertygad om att det är det han är skapt för och att det är det han älskar över allt annat, känner mig väldigt förväntansfull inför vårt kommande år på Svenska Terapihundskolan.

Kommentera

