Inspirerad!

Ny utbildning = ny kurslitteratur. Det är inte alltid positivt kan jag meddela (läser Java-programmering i skolan…), men när det gäller hundrelaterade utbildningar så kan man oftast andas ut. Igår kom den första av de böcker jag ska läsa för Besökshundsutbildningen:

Klick & Trick

Superkul!

Beställ boken fraktfritt på Offleash!

Började läsa den igår kväll och jag så himla sugen på att börja träna in massa olika tricks, vissa som står i boken och andra som jag kommit på själv. Problemet är bara mitt tålamod… Harry är inte direkt operant än… Han lägger av rätt snabbt, så jag får träna mycket fri shejping och lära mig att ta SMÅ, SMÅ steg mot önskade beteenden! Ska börja med att lära in targetstick och laserpekare. Vill även lära mig att jobba med beteendekedjor. Shit, kanske slutar med ytterligare en utbildning till klickerinstruktör?.. Det är läskigt det här med utbildning. Men inspirerande!

Kommentera

