En Perfekt Promenad!

Förra veckan satt jag och diskuterade dagens ständigt uppkopplade tillvaro och jag är sååå skyldig! Jag kollar Facebook, Instagram och Aftonbladet det första och sista jag gör varje dag, helt sinnessjukt Jag sitter alltid med dator framför tv:n och bloggar/läser/skriver samtidigt som jag kollar på något program, jag mailar/bloggar/pratar i telefon när jag är ute och går…  Men jag är medveten om problematiken och är motiverad till att göra en ändring! Nu är det inte tillåtet att ha telefonen när vi ska äta (det är tillbaka till barndomen) och det enda jag får göra på promenaderna är att lyssna på podcast/svara i telefon — alltså inget som tar bort min visuella närvaro från hundarna och promenaden! Idag var första riktiga försöket och det gav utdelning direkt! Vi har haft vår första promenad utan ett enda morr, ingen rest ragg och och ingen svans böjd över hela ryggen!!!

Yoggi blev attackerad när han var valp och det har jag aldrig riktigt lyckats reparera, vilket har lett till att han har överfört sin osäkerhet på Harry. Det är ju såklart mycket mitt eget fel, eftersom jag nästan alltid går med dem tillsammans istället för en och en. Harry älskar ju allt och alla, men när han går med Yoggi så hänger han ofelbart på hans osäkerhet och sedan trissar de upp varandra mer och mer, det slutar oftast med utfall. Men idag var jag beväpnad med godis och uppmärksamhet och då gick det perfekt! Lösa hundar och skällande hundar passerades utan att ägnas en enda blick, allt fokus var på mig och belöningen som de fick efter att vi kommit förbi. Mina duktiga killar!!! Nu ska jag skärpa mig och fortsätta jobba med dem VARJE promenad, känslan gör ju all skillnad även för mig. Vi har ju roligt ihop när vi inte behöver bli osams över hur man beter sig mot andra hundar. =D

Soffhäng

Trevlig helg!

Kommentera

