Det Finns Inget Dåligt Väder…

…men vi var helt ensamma på klubben – just sayin’! Det var si och så med motivationen när det var dags att lämna hemmet, blåst och regn säger mig att det är en dag som ska spenderas inomhus. För att inte tala om mina hundar! Dem fick jag släpa upp ur sängen och tvinga ut till bilen! Väl på klubben var vi alla lite mer på hugget dock och efter uppvärmningen så var det dags att träna lite.

Yoggi: vi fokuserade på slalom idag, började med 4 pinnar eftersom det var ett tag sedan vi körde och sedan byggde vi på med hopphinder före. Det gick förhållandevis bra, han får lite bråttom ibland och då missar han. Sedan är han så svår på det sättet att han inte riktigt klarar av att göra fel, jag kan inte säga någonting till honom utan att han blir jättelåg… Jag måste ju få säga stopp när han gör fel! Min lille fjant! Sedan fortsatte vi med 6 pinnar och avslutade med 8 stycken! Jag är jättenöjd! Han fick världens glädjefnatt med sin pipboll och for varv efter varv runt planen, ibland undrar jag om han vet att han är 8,5 år… =)

IMG_4672

Vår lille professor!

Harry: här var fokuset på passivitet idag, perfekt med störning och retning i form av en storebror som får köra agility mitt framför nosen! Han skötte sig jättefint, smet bara iväg en gång och det var när Yoggi körde sitt glädjerace och pep med bollen mitt framför honom och det tycker jag är helt legitimt! Så jag är jättenöjd med hans insats, vi fick ihop 30 minuter totalt. Sedan fick han köra några hopp och lite kontaktfält på A-hindret. Han tycker att det är sjukt roligt, men han är inte något direkt ämne… =) Han är så söt när det är dags att byta till Yoggi — då står han kvar på andra sidan planen och tittar på en som om han inte kan tro att det är sant att det inte är hans tur länge! Jag fick gå och hämta honom idag! Knasvovve.

IMG_4676

”Kasta min boll!!!”

Kommentera

