En Skål, En Grind och En Ryggsäck…

Igår var en händelserik dag här hos oss! Jag stannade hemma från min föreläsning för att inte lämna Coffee till pappa hennes första dag här och jag hade att göra så det räckte! Eftersom min make stulit med sig extranycklarna till bilen och jag inte hittade mina, så blev min planerade shoppingtur inställd och jag fick improvisera lite… Problemet är att hon inte har respekt för NÅGONTING — våra hundar är livrädda för kompostgaller och saker som kan välta över dem inomhus. Inte Coffee inte, hon flyttar helt sonika på dem.

På eftermiddagen var jag tvungen att studera lite och jag tvingade Yoggi att sitta barnvakt med mig i köket — som han led! Han tycker att hon är pest och pina och visar det med all önskvärd tydlighet! Coffee älskar honom desto mer bara för det tror jag. Tillslut lyckades jag i alla fall övertyga (läs: lura) honom att leka dragkamp med henne, genom att själv hålla på mitten först. Han blev så till sig så han började morra och riktigt dra bakåt — då blev Coffee så rädd för honom att hon släppte leksaken och sprang och gömde sig i sin bädd! Awww, stackars liten vappis.

När sedan Anders kom hem så åkte vi iväg för att köpa lite grejer. Först stannade vi på SEA Hund & Katt i Kungens Kurva (bästa djuraffären jag hittat hittills) och köpte och beställde lite saker, bl. a ett nytt tiksskydd då de vi haft inte sluter tätt runt benen ordentligt. Därefter åkte vi ned till Biltema och investerade i en välbehövd grind till köket! Hon är så himla duktig på att åka bil, jag är superimponerad. Igår fick hon även träna lite på att åka i ena hundburen, samt vara ensam en liten stund — jätteduktig!

Coffee ny matskål Coffee prison-puppy

Lite senare skulle vi till pappa och installera en bur i hans bil så han kan hjälpa oss med Coffee när jag behöver åka till skolan. Då fick hon passa på att premiäråka i sin ryggsäck och det gick över all förväntan, hon rumsterade om lite, men satt mest still och kikade hela  vägen!

Coffee premiär ryggsäck

Grabbarna hälsar att de är extremt nöjda med inköpet av grind till köket! Nu kan de betrakta det lilla monstret på behörigt avstånd… När vi gick och lade oss så hade vi som vanligt Coffee i hennes sovbädd mellan våra huvudkuddar, nedanför den låg Yoggi och sedan Harry längst ned vid våra ben — snacka om trångt!!! Men rätt mysigt också för den delen… Coffee är urmysig på nätterna! Hon liksom ålar ut över kanten på sin säng och lägger sig så nära hon bara kan. Anders hade vaknat igår natt av att hon låg med huvudet på hans huvud och snarkade honom rakt i örat!!! Hahahahaha!

Vill även passa på att sända en tanke ifrån oss alla i Team Mayhem till Kristin & Ronny på Kennel Bordysk i Norge, vars ena tik igår blev väldigt dålig och fick opereras — vi tänker på er och hoppas att hon snart är på benen igen! Hjärta

 

One thought on “En Skål, En Grind och En Ryggsäck…

Kommentera

