Lilla Krigare!

I natt hade Coffee både rymt ur sin bädd i sängen och låg bredvid husse, samt lyckats få av sig byxorna — vilket inte var någon toppenkombo! Tur för henne att hon är så sjukt söt…

Coffee B&W

På förmiddagen gjorde vi muffins i flera timmar, de ska det bjudas på i rasmontern på Stora Stockholm i helgen — kom förbi och smaka vettja! Coffee passade även på att leka en sväng med sin pappa, de är så söta ihop.

När klockan sedan närmade sig 14, så packade jag våra grejor och så for vi mot veterinären, jag var jättenervös. Var där i väldigt god tid, lyckades få henne vägd (4,8 kg) och fick komma in i ett eget rum för lugnets skull. Hade med mig hennes älskade Stig-Helmer och en handduk att ligga på, jag ville försöka göra det så avslappnat för henne som möjligt. Hon tog det på helt rätt sätt och galopperade runt med sin fina giraff ända tills veterinären kom in. Jag fick berätta hennes bakgrund och vad problemet är idag och sedan var det dags för undersökning, där de började med en ganska basic koll och sedan kom en sköterska och hjälpte till med en mer genomgående undersökning av genitalier. Fy, stackars lilla Coffe! Hon pep och gnydde, men försökte inte bita den elaka tanten eller någonting! Vår lilla tappra krigare! Sedan ville de att jag skulle ta ett urinprov på henne – -det tycker man ju att de kunde ha sagt till om när jag ringde och bokade tiden. För att få en liten och stressad valp att kissa i nya områden är inte det lättaste! Utomhus gav jag upp och bad att få en tidning med mig in på rummet där vi satt. Men efter 15 minuter så var det bara att inse att hon inte skulle kissa där heller. Då försökte veterinären ta ett manuellt, men fick bara ut en ynka droppe… Var det verkligen problem med urinläckage vi sökte för?… Hon lyckades i alla fall titta på det i mikroskop och såg att det hade förhöjt PH-värde. Så nu har vi fått antibiotika i 7 dagar för att få bot på eventuell urinvägsinfektion, men vi har även fått en medicin som ska hjälpa henne att stärka musklerna runt urinvägarna och förhoppningsvis på så sätt hjälpa henne få bukt på läckandet! Det kändes mycket mer hoppfullt än vad jag hade vågat hoppas innan och nu ska vi göra allt vi kan för att besegra det här monstret och få en frisk och glad liten valp!!!

Coffee klinik

Tur man har Stig-Helmer när livet är hårt!

Efter det fick hon följa med på besök hemma hos en kär vän, men hon var så slut efter allt så hon slocknade på mattan och sov sig igenom hela besöket!

Kommentera

