Det Ska Vara Border!

Vilka duktiga hundar vi har som står ut med vårt vagabond-liv! Det är ett himla farande jämt och de klagar aldrig, de är okej med vad som helst, så länge de får följa med. Det verkar dessutom smitta av sig, för lilla Coffee visar precis samma inställning! Jag vet att valpar ska få lugn och ro i sina hem när de är nyinflyttade, men det fungerar tyvärr inte hos oss, vi reser nästan varje helg och jag tycker personligen att det viktigaste för henne är att hon får vara med oss och veta att vi älskar henne och tar hand om henne var vi än är. Yoggi hann vara hemma i två dagar när han kom till mig & Mattias –sedan fick han vara med och köra alla ridskolehästarna till sommarbetet. Harry hann var hemma i 15 minuter innan det var dags att åka på agilityträning med Yoggi och efter några veckor fick han följa med på långresa till Borås och Änglahoppet. Men, de verkar ju ha överlevt och jag vet att det finns de som tycker att jag gör helt fel, men jag gör så gott jag kan och jag är väldigt uppmärksam på hur hundarna mår. Coffee fick börja med två dagar hos moster med man och sedan hem till Stockholm och jag upplever att hon är väldigt trygg och nöjd med sitt liv.

IMG_8071

Snyggvalpen när vi just hämtat henne

Den här helgen bjöd på en resa till Stavsjö för att fira hussens födelsedag och introducera Coffee för familjen. Läckande valpar och trägolv är ingen jättebra kombo, men vi byggde och styrde lite så hon kunde vara med så mycket som möjligt. Hon fick träffa Theo som är 2 år och hon var superduktig med honom, slickade bara när han stoppade fram fingrarna till henne. Fina valp! Hon gillar uppmärksamheten och somnar sedan snällt när man lämnar henne ifred. Absolut mysigast är hon på nätterna! Vi har ju hennes bädd uppe vid våra kuddar i sängen och hon ligger nästan alltid med huvud och framtassar utanför sin säng och på en själv eller i alla fall så nära hon kan komma. Våra hundar är knappt så mysiga ens under pistolhot! =P Hon fick även sitt livs första snö och det var ju perfekt tajmat att vara på landet så man kan rusa runt då ju!

Coffees först snö

Jag kommer!

I morse var det tidig uppstigning, resa hem till Nacka för att lämna av valpen hos pappa och sedan till Stockholmsmässan för att sitta i rasmontern med grabbarna. DE VAR HELT SUVERÄNA!!! Bara låg och satt snällt på bänken och blev klappade och matade hela passet (3 timmar) av alla möjliga människor — jag är superimponerad! Jag visste att de skulle göra ett bra jobb, men man blir ändå rätt stolt över att de sköter sig när det är så mycket hundar och folk runt omkring. Harry passade på att göra reklam för Svenska Terapihundskolan som vi går på och hade sitt utbildningstäcke på sig.

Grabbarna Montern

Redo att ta sig an dagens besökare!

Harry Montermästare

Klart Harry kan svara på alla frågor om border!

Harry Terapihundstäcke

Hund under utbildning! Perfekt träning!

Stort tack till alla er som kom förbi och hälsade på oss!!!

Kommentera

