Östgötabordern 2014

Igår for vi iväg till Linköping med hundarna för att delta i Östgötabordern, anordnat av BTS Östergötland. Vi bor ju lite här och där nu, så det kändes bra att få till en utställning nära. Vi hade bestämt att Anders skulle visa Harry och jag Yoggi. Jag vill väldigt gärna få Anders mer involverad i utställningarna, men jag törs ju inte låta honom visa på de riktigt stora och ”viktiga” än… =) Men efter gårdagen så får jag nog tänka om lite — de skötte sig utmärkt bra! Utom när stackars Camilla skulle försöka ta kort på dem… Kritik

IMG_5763

Mina fina pojkar!

De blev dock slagna av Elke & Bisse, men slutade på en hedrande 3:e plats i Bästa Hane! Därefter var det min & Yoggis tur — jag minns inte ens när han ställdes senast! Men så fort han fick på sig utställningskopplet så pinnade han på som en galning och tyckte det var jättekul! Vi hade tagit av björnpälsen kvällen innan och han är väl rund om magen, så jag var helt klar på hans svagheter. Det blir diet för att komma i form till Ostkanten! =) Marie tyckte däremot att han hade ett väldigt vackert huvud — och det håller vi ju med om! Kritik

IMG_5769

Älskade Yoggi gör comeback!

Så himla nöjd med våra fina killar och hoppas se Anders & Harry göra lika bra ifrån sig i Borås nästa helg!

IMG_5772

Team Mayhem!

 

Kommentera

