Midsommar på Skilda Håll…

Igår kände jag mig som den sämsta och elakaste matten i hela världshistorien! Vi ska fira midsommar hos min moster och eftersom de har katter så känns det mycket bättre att ordna annat firande för Yoggi. Även om han säkert tycker att en eller två katter till snapsen skulle räknas som en perfekt midsommar! Så han ska få vara med sin älskade farmorr och han kommer knappast lida. Men de var bortresta igår och skulle komma hem vid 01:00. Jag funderade länge på hur jag skulle göra och väntade så länge jag kunde innan jag gav mig av mot Stockholm. Men vid 23-tiden kunde jag inte vänta längre och med en stor knut i magen packade jag bilen och hade båda hundarna med ute i trädgården. Sedan gick jag in och började tända lampor och slog på radion — då hoppade Yoggi upp på kökssoffan och la sig!!! Det gjorde så ont i hjärtat att jag nästan inte kunde titta på honom! Jag hade sparat ett ben av hans favoritsort till honom och gav honom det på soffan, han tog det och vände ryggen åt mig… Jag låste huset och skyndade upp till bilen. Väl i förarsätet kom tårarna, jag satt och grät i säkert 5 minuter med hjärtat i trasor. Min älskade, älskade Yoggi. Vid 1-tiden fick vi SMS från farmorr att de var hemma och att Yoggi var väldigt glad, men jag känner mig ändå hemsk!

2013-05-06 18.34.43-2

Mattes hjärta. Längtar tills vi ses igen på måndag!!!

Kommentera

