Näe Yoggi!!!

Sent igår kväll fick jag ett sms från svärmor:

”Vilken hund!!! Vi tog Lövsjöstigen alla tre, och höll bra kontakt med varandra. Yoggi visste hela tiden åt vilket håll vi skulle. Vi hittade gott om orkidéer på mossen. Så fina. Men efter omk. halva turen så tyckte jag att han stack iväg snett bakåt, medan pappa sa framåt. Vi ropade, och ropade, och ropade igen. Ingen hund kom. Hela vägen runt kom ingen hund och jag såg för min inre syn bilar, vargar o tåg och en gråtande Sarah. Men tack gode Gud!!! Han låg vid bilen. Men nu kan ni inte säga att bara Harry busar, det finns en till som gör 🙂 Han säger att han inte kan lova att det inte händer igen. Vi hittade lite kantareller som vi tog på smörgås. Kran från Yoggi, Ulla & Philip.”

OMG!!! Jag trodde jag dog lite grann av en mindre hjärtinfarkt! Han har aldrig någonsin gjort något liknande! Han brukar få panik om man kommer runt en kurva och han inte ser en!!! Det var på samma ställe som Harry försvann senast, så jag vet inte om det är något speciellt spännande just där. Samtidigt verkar det osannolikt att han skulle hitta en så intressant lukt för första gången på 9 år… Jag vet inte om han blev förvirrad när Ulla & Philip delade på sig för att titta efter svamp eller vad som hände. Så glad och tacksam över att det gick bra, men tycker det är synd att det ska hända stackars farmorr! Nu längtar jag ännu mer tills på måndag när jag kan krama sönder honom igen!!!

IMG_4496

Älskade farmorr & Yoggi!

Kommentera

