Tar Tillvara på Energin!

I söndags styrde vi från en underbar helg på Båtspikartorp och ned mot Stavsjö. Harry hade hunnit med en 2 timmars promenad på egen hand på lördagen, kom hem full i någon slags avföring och hamnade såklart i duschen. Inte jättebra inför helgens utställning, men det var inte direkt ett alternativ att låta bli…

Så kom vi till farmorr och Yoggi – -som inte alls blev så glad att se oss som vi blev att se honom. Han älskar verkligen att vara med sin farmorr!

Igår hade jag för en gångs skull en hel del energi till övers och åkte iväg till Nacka BK för ett kort agilitypass, helt utan någon planering. Det stod 5 hopphinder på svag linje framme, så jag använde dem och tog dem ett och ett med Yoggi – för att avsluta med alla 5 på en gång. Jag kan lämna honom framför det första och gå och ställa mig efter det sista — han är så himla fokuserad och visar inga som helst tendenser att glida ut och smita förbi något hinder! Så sista övningen där blev att ta hela längan fram och tillbaka — alltså 10 hopp i rad. Bästa grabben!!! Med Harry får man ha en annan taktik, han har lätt för att springa bredvid om han tycker att det passar… Jag är inte så bra på själva löpningen mellan hinder just nu p.g.a. graviditeten, men med Harry är det bara att bita ihop, för han behöver ha sin förare nära hela tiden. Men om han får ta hindren ett och ett först, så kan man sätta ihop en bana sedan… Svårt att få till det på tävling bara… Han gjorde bra vändor till slut i alla fall!

Sedan plockade jag fram ett slalom och det var framställt för 12 pinnar. Vi har inte kört på hur länge som helst, men jag tänkte att det fick bära eller brista… Han tog ingången perfekt och i långsamt tempo körde han hela slalomet! Jag blev så lycklig! Vi körde en gång till och jag ökade tempot lite och HAN FIXADE DET FELFRITT!!! Min älskade, älskade vovve!!! Vi kastade oss på marken och lekte dragkamp med hans leksak, tårarna brände och det var bara total lycka och samspelt glädje. När jag hade lugnat ned mig lite bytte jag till Harry och även han fick jobba med 12 pinnar, fast med hjälp. Han var jätteduktig! Han tog hela 2 gånger. Mina duktiga killar — såååå nöjd matte!

Så nu är Yoggi & jag anmälda till vår första agilitytävling, en inofficiell. Tyvärr så kommer han vara tvungen att gå i mediumklass, men det är svårt att fila ned tassarna mer! =) Harry får köra en blåbärsklass i slutet av juli så får vi se hur han beter sig.

 

Kommentera

