Harry är Hemma!!!

Idag har vi varit och hämtat hem Harry! Han har ju spenderat den senaste veckan hos Johanna & Daniel på Kennel Rottkaiser’s i Arvika, där vi hoppas att han ska bli pappa till en fin valpkull i om drygt 2 månader. Det var väldigt kul att se honom, mest glad blev husse och sedan jag — Yoggi tyckte att han gott kunde ha stannat kvar i Värmlandsskogarna för gott! =D Tydligen har han skött sig mycket bättre den här gången än när han var och dejtade Nemi förra sommaren och bara pep hela tiden, nu hade han knappt skällt. Jätteskönt, jag är alltid orolig för att han ska vara jobbig när han är borta. Vilket är lustigt, för det är det sällan någon som tycker att han är. Det är dessutom väldigt skönt att lämna honom hos just Johanna & Daniel som jag litar på till 100% och som jag vet tar perfekt hand om honom och att han trivs hos dem. Han har tydligen dessutom gått och blivit ruskigt rutinerad på parningar och visste precis vad han skulle göra och när, inget tjafs. Jag som bara har hållit på med hästavel innan, vet hur mycket man uppskattar rutinerade hingstar som gör sitt jobb och inte skadar stoet eller stökar i onödan och jag antar att det samma gäller för hundar… Nu kan dock tikarna i Arvika pusta ut och inte gå med benen i kors, nu när Häradsbetäckaren åkt hem igen.

Han hade inte ätit något i morse och ganska dåligt över lag, vilket han gjort vid sina tidigare parningar också och jag finner helt normalt. Så han fick en middag direkt när vi kom tillbaka till Nora (21:00) och nu talade han nyss om att han var mer hungrig och fick en portion till — som han slukade med glädje! Jag tror han känner att han har gjort sin uppgift klar för den här gången och kan slappna av nu — han ligger i alla fall helt utslagen här i sängen och snarkar! =D

Stort tack till Johanna & Daniel för den här gången och vi hoppas på valpar om 2 månader!

Kommentera

