Utställningshelg!

Det blev ingen lydnadstävling för Anders & Harry i veckan som gick. Man kan säga att husses motivation inte har varit på högsta nivån och då tycker jag inte det är rätt att starta, oavsett hur låga krav man har på hundens prestation. Men jag hoppas att de kommer till start under hösten, ska jobba lite på honom under semesterveckan i Turkiet som kommer upp nu… =)

Men i helgen var det i alla fall utställning för hela slanten, först ut nationell i min gamla ”hemstad” Eskilstuna, som både jag & Anders gillar skarpt. Harry hade tyvärr vridit på nosen på full styrka och var svårmanövrerad inne i ringen, helt borta i lukternas värld. Men de kammade i alla fall hem ett CK, även om de blev oplacerade i Bästa Hane. Vad domare Mats Lindborg tyckte om Harry kan du läsa här. Sedan smet vi iväg och tog en lång promenad runt stan med lunch och glass, börjar bli en tradition när vi är i just Eskilstuna.

Idag var det dags för internationell utställning på hemmaplan, d.v.s. Himmelstalund i Norrköping. Harry är inte något stort fans av tidiga mornar, så det var lite trix för att få upp honom. Då vi var nära ringen med svenska lapphundar (som är husses & svärmors favoritras) så tittade vi på dem innan det var dags att göra sig i ordning för borderterrierna. Harry var mycket mer med idag och vi lekte och belönade med godis innan de gick in i ringen. De kom 2:a i championklassen med CK och gick därmed vidare till Bästa Hane även idag. Nu är det så att mina nerver inte är helt i styr och tålamodet är sådär nu i ”slutet” av graviditeten och jag tycker det är SKITJOBBIGT att behöva lämna över allt till Anders… Jag försöker att bara släppa, men jag får verkligen hålla mig i skinnet för att inte lägga mig i för mycket. När de skulle köra konkurrensen så gick jag och satte mig hos Yoggi och tänkte att de snart skulle komma tillbaka — men det gjorde de inte. Så jag reste mig och gick bort till ringen och fick se mina fina killar bli placerade som 3:e Bästa Hane!!! HURRA!!! Himla roligt, även om det var rätt oväntat! Den något sparsmakade kritiken från den spanske domaren kan du läsa här.

IMG_6045

Harry BH-3 på internationell utställning i Norrköping

IMG_6048

Söt-Smarrflan!

IMG_6050

*stolt matte/fru/team-kamrat*

Efter de fina resultaten blev det lite obligatorisk shopping till hundarna (filt till utställningsburen + 2 leksaker) och husse fick välja ut sitt allra första egna utställningskoppel! Vi tittade även på en ny bur inför kommande säsong, jag tycker de 6-kantiga ”valphagarna” i kanvas verkar jättebra, någon som har erfarenhet av dem?

Vi i Team Mayhem vill även passa på att slänga iväg ett stort GRATTIS till Marie Carlsson på Kennel Björshult, som idag tog NORD UCH med Arne Anka på internationell utställning i Oslo!!! HEJJA!

Kommentera

