Tävlingsdebut i Agility

Då var debuten i agility avklarad för mig, Anders & Yoggi, då vi körde ett lopp var med honom. Anders började med Blåbärsklassen, som bara bestod av tunnlar och hopphinder. Yoggi var väldigt mycket mer ofokuserad än vad han brukar vara i närheten av en agilityplan och missade därför en del av husses instruktioner och slutade på 65 fel (50 fel för disk + 3 hinderfel). sedan var det min tur att starta Seniorklassen, som jag trodde skulle var samma svårighetsgrad som klassen innan, men så var det inte. Bansträckningen var helt sjuk och väldigt svår, så med det var jag förvirrad och Yoggi ofokuserad och blev diskade tyvärr. Men nu är det gjort! Får se hur vi går vidare, för min del känns agility inte riktigt optimalt just nu, men jag hoppas att Anders & Yoggi vill fortsätta i alla fall. Det är dock svårt att få det att passa med någon kurs på någon klubb, utan vi får försöka jobba tillsammans. 

 

Kommentera

