Första Veckan Med Leeloo!

Nu har Leeloo bott hos oss i en vecka och vi kunde inte vara mer nöjda med henne!!! Hon är, så här långt, en helt perfekt valp! Stöddig som tusan och tuff mot diverse leksaker som kommer i vägen, dänger rakt in i saker utan att bry sig, kastar sig med all glädje i världen över pappa & farbror Yoggi, kämpar som bara den för att få deras uppmärksamhet, far runt som ett yrväder ute och är totalt orädd. Samtidigt är hon väldigt mjuk, vänlig och kelig med oss, ligger alltid på mina fötter eller så nära hon bara kan komma i soffan. På nätterna ligger hon på någon av grabbarna eller vid min hals. Hon kommer som ett skott när jag ropar (ett litet tag till i alla fall…), vet att man inte får röra grabbarnas matskålar, tittar och luktar gärna på Miranda, eller sover helt utslagen bredvid henne.

Jag har kört våra två första nano-pass i lydnad på köksmattan! Första passet testade vi sitt och ligg, idag blev det stå också. Hon är så duktig (läs: godismotiverad), så jag ser inga svårigheter med vår träning framöver, så länge jag fortsätter jobba på hennes motivationsnivå.  Däremot är det svårare för mig att hålla fokus på kvalité och inte bara bli överlycklig för att hon sätter sig eller lägger sig. Jag har ett klart mål med hennes träning i framtiden och det är vansinnig onödigt att låta henne göra saker ”fel”, så länge det inte är att ställa ett för stort krav. Men som idag så stod hon helt snett med benen i ställandet, jag flyttade godisen en bit åt höger och så stod hon med alla 4 tassarna som jag ville ha det. Jag håller på och försöker bestämma mig för var jag vill gå valpkurs med henne. Nu står det mellan Hundläroverket, Hundens Hus och Värmdö BK (där de har Från valp till Stjärna-upplägg). Inte det lättaste…

Sedan i morse är hon även försäkrad. Det blev Agria även på henne efter många funderingar fram och tillbaka. 50 000:- i veterinärvård och 10 000:- i liv. Jag hade egentligen tänkt skippa livförsäkringen och bara lägga undan de pengarna istället, men den kostar ju bara 250:-/år, så det känns lite dumt att låta bli.

Här kommer nu en del bilder från hennes första vecka i team Mayhem:

IMG_6525

Bilresan hem. Sov mest, men tittade ut lite grann.

IMG_6535

Man blir trött av att flytta hemifrån!

IMG_6541

Tur att man får nya kompisar när man lämnar mamma och syskonen…

IMG_6564

Det blir en del relaxande som valp!

IMG_6573

…och åka barnvagn!

IMG_6581

Det känns tryggt att han pappa nära…

IMG_6588

…och farbror Yoggi!

IMG_6596

Sedan finns ju alltid matte Miranda i närheten!

IMG_6615

Ni hajjar – vi har det rätt bra!

Kommentera

