Januari börjar året…

…och hjälp vad dåliga vi är på att uppdatera bloggen och hemsidan!!! =O Får skylla på att dagarna susar iväg med bebis och 3 hundar, varav en valp… =)

Leeloo ja… Nu är hon snart 4 månader och vi börjar se mer och mer vad hon är för en liten filur. Hon är väldigt lik sin pappa på många sätt, samma driv, energi och känslighet, medan hon utseendemässigt är mer lik sin mamma. Något som hon verkligen har från Harry är hans vänlighet, hon är en väldigt snäll liten hund! Förutom mot Yoggi och Harry, dem kastar hon sig över med vildsint glädje så fort hon ser dem och de håller sig därmed på avstånd… =) Om två veckor är det dags för första inofficiella utställningen och sedan har vi ett ganska intensivt schema framöver. Jag tycker det är bra att ge dem så många inoff som möjligt innan det är dags för allvar, plus att det är roligt att få rosetter! Yoggi ska ju också ställas ut nu, han har sitt intyg och jag vill gärna ha några omdömen till på honom. Harry kommer inte gå på några utställningar den närmsta tiden, då jag inte är nöjd med hans päls. Jag måste lära mig att trimma honom bra själv, jag har inte råd att lämna in hundarna för sådana saker.

Däremot har vi ÄNTLIGEN kommit igång med träningen igen, löpning 3 gånger i veckan, lydnad och nosarbete. Målet med löpningen är att testa Canicross, tyvärr verkar det vara ont om tävlingar i det här i Sverige. Vi får se om Anders & Harry kommer iväg på en i mars i alla fall. Leeloo kör lite basic lydnadsträning och jag tänkte påbörja hennes klickerträning snart, ska verkligen anstränga mig för att köra all-in. Harry är inbokad på diplomering för sin besökshundsutbildning 2/3. Vi är lite sena, de tkom som en bebis i vägen, men jag hoppas att han klarar det ändå. Han och jag var iväg på första kurstillfället i specialsök i onsdags, hos Lyckliga Hundar i Hemmesta. Det blir nog kul, det var ganska simpelt första passet. Yoggi och jag börjar en kurs i K9 Nosework i februari och sedan gav de en kurs på köpet, så det blir någon för Leeloo framåt våren. (Smirre ska börja på babysim i mars också!)

Här kommer lite bilder…

HarrykramarLeeloo

LeelooSmirresoffan

Besties!

Prettyleeloo

Vackra lilla vilddjur!

Yoggioch smirre

Att sova med farbror Yoggi känns tryggt!

Kommentera

