Utställningspremiär!

Igår var det dags för Leeloo att göra debut i utställningsringen och hon hade med sig farbror Yoggi som mentor. Kanske inte den bästa med tanke på hur illa han tycker om henne! =S

Det var Cavaliersällskapet som anordnade inoff, men det var över 300 startande och vansinnigt trångt i Sollentuna Rackethall! Min första tanke var att vända och åka hem igen, det var något rörigt med en barnvagn, smått nervös valp och inte jättesociala Yoggi… Men vi hittade en kvm att ställa vagn och bur på och stod sedan där ett par timmar. Vi skulle gå som nummer 48 i ringen och det borde inte tagit mer än 2-3 timmar, men det gjorde det. Vi hittade sedan en mycket bättre plats och efterhand försvann det ju folk också. Gick ut för att kissa henne några gånger, men hon var så spänd på alla de andra hundarna att det inte blev något. Sedan slappnade hon av och somnade både i vagnen och buren!

Vagn

Tur att Smirre hade med sig sovplats!

Tillslut var det ändå dags att få gå in i ringen och jag hade varit iväg och köpt ett nytt utställningskoppel till henne, kände att jag inte ville att hon skulle gå i kedja som var det enda jag hade med mig i övrigt. Hon var ensam i sin klass så klart och enda border tillsammans med Yoggi. Hon skötte sig VÄLDIGT bra i rörelse, men på bordet och vid uppställning tyckte hon det var rätt jobbigt. Att ta i svansen var inte populärt, så det får vi jobba på. Här är hennes första kritik.

Därefter var det Yoggis tur och han skötte sig väldigt bra, men det är verkligen inte kul att se hur dålig pälsen har blivit! =( Dessutom går han upp nästintill direkt när vi går över till Magnusson efter dietfodret, så jag tror vi kommer köra Specifics Maintenance på honom i fortsättningen. Han gick väldigt bra, knep lite med svansen i uppställt läge och det är ju inte så kul, med tanke på hur lågt ansatt den är till att börja med… Här är hans kritik. Jag blev så himla glad och stolt över att han visade sådan glädje och fick en så fin kritik att det var svårt att hålla tårarna borta, Yoggi är ju mitt allt.

Sedan fick vi vänta ytterligare på BIG-final för Leeloo och BIS-final för Yoggi. Leeloo fick gå emot en minibull (de är så sjukt söta och jag vill ha en som heter Gunvald!!!), en norfolk och en staff och hon lyckades i alla fall knipa en hedrande 3:e plats! Duktig liten tjej! Yoggi hade tyvärr inte mycket att hämta i BIS Veteran, det var flera multichampions som kom och visade upp sig.

Utställningsdebut

Bästa Team Mayhem!

Jag är väldigt nöjd och vet vad vi behöver jobba på i fortsättningen, nu är det ju bara en vecka kvar till nästa utställning… Längtar redan!

Kommentera

