Tillbaka till…

…Sollentuna Rackethall, förvånande nog! Utställningen började 10:00 och det var 48 starter före oss, så jag bestämde att vi kunde åka 11:00, men blev ändå stressad när vi kom fram. Helt i onödan! Våra hundar gick inte förrän ca 14:00… Men det var gott om utrymme i hallen och vi fick ett hörn helt för oss själva, vilket är skönt när man har 3 hundar och en bebis. När jag skulle hämta ut nummerlapparna så visade det sig att Leeloo var registrerad som rottweiler! Och de gav sig inte, hon kunde ju bara inte vara en borderterrier. Då kom jag på att det kanske är kennel-prefixet Rottkaiser som ställt till det och mycket riktigt, personen i fråga hade snurrat till det…

Leeloo skötte sig väldigt bra i ringen idag, Anders var nöjd med henne. Smirre ville ha sin flaska precis när det var dags för dem, så jag fick kolla på håll och det jag reagerade på var att domaren verkade ha gett sig fan på att kolla tänderna mer än noggrant… Vi håller på och tränar på det, men hon är inte helt bekväm på bordet med okända människor än och ålade allt vad hon kunde för att komma undan. Sedan berättade Anders att han hade sagt att hon kunde visa tänderna… *suck* Ja, med tanke på den obefintliga konkurrensen så blev hon BIR-valp i alla fall med en bra, men ganska tråkig kritik.

Yoggi skötte sig också bra och jag tycker han är superfin nu! Han var lite småtjock när vi hämtade honom från pappa i söndags, men både han & jag har legat i hårdträning i veckan och det har gett lite resultat. Tyvärr blev han oplacerad i gruppfinalen och även hans kritik var fin, men tråkig. =)

Nu laddar vi om inför morgondagens utställning i Eskilstuna!

Kommentera

