Lilla Leeloo…

Vårt älskade lilla yrväder. Hon är så lik Harry på så många sätt, men en sak har jag insett som jag aldrig haft problem med förut: nerv. Jag har alltid sett Harry som en hund med nerverna på utsidan av kroppen, men det är nog inte hela sanningen. Han är het och energisk, men jag upplever honom inte som särskilt osäker. Det är däremot Leeloo. Hon tycker att allt är SUPERLÄSKIGT! Framförallt andra hundar och människor. Eftersom jag oftast går ut med alla 3 samtidigt för att det är så jobbigt att släpa barnvagnen ut och in, så får hon inte så mycket egentid ute och det får vi lov att ändra på!

Igår gick jag ut med bara henne när Anders kom hem och hon fick springa och leka och jag kunde belöna henne med godis när hon gjorde rätt. Dock var hon lite sprattig… Så först sprang hon ned i en damm och blev blöt och lerig, sedan skulle hon springa till mig när jag ropade på henne och såg sig inte för och kutade rakt in i ett träd! Det var verkligen en sådan grej man ser på film, för hon sprang så fort och voltade baklänges! Jag kunde inte sluta skratta… Sedan mötte vi en jättefluffig huskeyvalp på stigen och då bröt hela helsike lös, hon kunde inte sluta skälla. Jag belönade henne så fort hon var tyst, men det var inte långa stunder… =( Idag blir det en tur in till stan för att lämna matlåda till husse och då blir det nog en del miljöträning, dags att ladda med godis alltså! =)

Jag måste också börja träna henne med ensamhetsträningen… Hon har aldrig varit ensam länge och helt ensam har hon aldrig varit, det är alltid minst en hund hemma i samma rum som henne. Men nu har hon bitit sönder en Biabädd, golvlisten och en av Yoggis prisrosetter, så det är helt klart dags att ändra åsikt. Nu ska jag bara reda ut om det är separationsångest eller att hon är utttråkad…

Kommentera

