Utmaning antagen!

Shit vad kul det är att vara igång med någon slags lydnadsträning igen! Även om det ”bara” är en valpkurs så väcks gamla drömmar till liv! Gäller att ta det lugnt med liten och inte ställa för högra krav för fort bara.

Tur då att man har två äldre hundar som man kan göra lite mer med! Körde ett planerat pass med dem häromkvällen på vår promenad och jisses vad de är taggade!!! Får se om det håller hela vägen, men nu har jag anmält mig & Harry till en lydnadstävling 2/6 så får vi se därefter vad jag tycker och tänker om det hela… Tror jag ska anmäla Yoggi till en tävling också och se vad han har att säga om saken. De är ju som sagt sjukt laddade under träning, får se om jag kan behålla den gnistan in på tävlingsplanen också…

Här kommer en bild på Harrys ena son Pysen (Rottkaisers Harry Potter):

Pysen 7 månader

Foto: Helen Näsström

 

Kommentera

