Liten blir stor…

Nu har vår stackars lilla Leeloo börjat löpa för första gången! Jag tycker så vansinnigt synd om henne, hon förstår ju liksom inte vad som händer. Första natten fick hon sova i bur nedanför sängen, för vi hade inte hunnit fixa byxor åt henne och det tyckte hon var väldigt elakt! Jag höll med… Yoggi tycker att hon är lika pestig som vanligt, vi får väl se om det håller i sig genom hela löpet. Harry har lite svårt att hålla sig i skinnet, men efter några rejäla näsbrännor hoppas jag att han har fattat budskapet…

I kväll var vi iväg på vår valpkurs och jag hade inga stora förväntningar på kommunikation eller samarbete — då skärper valpen till sig och är mer alert och fokuserad än någonsin! =D Ja, de är för roliga de små liven! Vi jobbade med tasstarget och hon är så satans snabb! Sedan körde vi förbudsövning och det gick väldigt bra! Jag försöker jobba på att ha samma kommandon till alla hundarna och Harry är redan inkörd på aj-aj, så det använder vi till Leeloo också. Hon klarade av att ha en liten hög med godis framför sig till och med! Vi skulle avsluta med att betinga en inkallning och träna på den med varierad belöning – då lämnade jag över kopplet till Anders eftersom min rygg inte pallar för några ystra lekar just nu… De var väldigt duktiga för att vara nybörjare!

Jag är verkligen supernöjd med Leeloo idag, hon presterade långt över mina förväntningar och skötte sig kanonbra. Det finns hopp! På onsdag blir det en sväng till vår nya veterinärklinik i Gustavsberg för seniorkoll av Yoggan och vaccination för båda grabbarna. Hoppas vi ska trivas där. Vi har verkligen älskar Nacka Djurklinik, men nu har de sålt till Evidensia och jag är lite emot storbolagens uppköp…

Kommentera

