En vanlig vårkväll…

Lördag dessutom. Kom just in från ett träningspass med hundarna och klockan visar 23:00… Är man frisk då eller? Och hela familjen var ute, lilla Miranda låg och sov i sin vagn och Anders agerade publik/coach/hundhållare. Finaste familjen!

Jag började med Harry och har ju tänkt ut att den fina kaninen jag köpte skulle bli värsta toppnotch leksaken som man bara får vid träning… Leeloo och Yoggi är helt vilda i den – Harry kör hellre sin pipboll! Han är alltid lite eljest… Har tänkt till med arbetstecken och har ett halvstryp på honom, annars har han ju ett helt halsband. Först körde vi lite kontakt med ingångar, han var verkligen på tårna! Därefter körde jag fotgående med kopplet släpande, eftersom han egentligen går bättre i fritt följ. Körde korta moment med rakt fram-sitt, högersväng-sitt, vänstersväng-sitt, heltom-sitt. Körde sedan några korta kombinationer där jag även höll i kopplet, jättebra! Fortsatte med ställandet, en gång med boll och en gång tävlingsmässigt. Därefter inkallningen och den har ju aldrig varit något problem, så där lägger vi inte mycket krut. Sedan läggandet som har spökat nästan varje gång vi har tävlat, gjorde därför ett litet DK och boll. Sedan körde jag ett tävlingsmässigt och det blev kanonsnyggt!!! Duktig kille! Hade packat med apporten och körde först klass 2 momentet och han kom in med den och satte sin fint vid sidan båda gångerna. Därefter höll jag fram den och han tog den, släppte lite snabbt första gången, men andra gången höll han tills han fick kommando! HURRA! =D

Sedan tog jag fram Leeloo och körde kontaktövningar med handen både i luften och nere på marken, vilket hon är jättebra på! Tränade lite på häråtljudet, både med att backa och att vända. Det är så grymt svårt att hinna belöna henne i precis rätt position dock, hon är så jäkla snabb upp med tassarna från backen! =/ Därefter tog jag Anders till hjälp och körde hennes första inkallningar! Jag visade henne att jag hade kaninen och gick iväg – hon kom som ett skott! 3:e gången gjorde hon det kanonbra, för då gick det en annan hund och skällde ganska nära och hon kom ändå till mig!!! Duktig liten tokstolla!

Väldigt nöjd med mina hundar idag, jag vet att Yoggi hade velat köra med, men han får invänta svar från röntgen innan han får göra något överhuvudtaget.

Kommentera

