Hurra för Harry!

Det är ganska lätt att tycka om Harry just nu, vi är ett bra team! Träningarna går toppenbra och jag får tillbaka för all tid jag investerar i honom. Igår körde vi ett lydnadspass igen. Den här gången började jag med apporteringen och dessutom 2:ans moment, som jag tycker är mycket lättare. Han var rätt het i skallen, men höll sig i skinnet och kom in fint, satte sig vid sidan och höll kvar apporten! Sedan körde vi klass 1 moment och han skötte sig väldigt bra! Det är lite av en balansgång med just apporteringen, jag vill inte att han tappar intresset för den och inte att han blir galen och sätter på tävlingsledaren… Hrm…

Fil 2015-05-25 14 32 17 Fil 2015-05-25 14 32 52 Fil 2015-05-25 14 32 36

Sedan jobbade vi vidare med läggandet och jag inser att jag är väldigt nervös för det momentet, att han inte ska lägga sig ned. Jag TROR att det hänger en del på mitt tonläge, är det för ljust så lägger han sig inte. Men på andra  och tredje försöket gick det jättebra!

Fil 2015-05-25 14 33 13

Därefter gjorde jag en inkallning, perfekt! Vidare till ställandet, det går lite bättre än läggandet, men jag är osäker även här. Vi avslutade med fotgåendet och blev kommenderade av Anders. Även i det här momentet är han svårtempererad… Antingen är han för het och gör saker utan att hinna tänka, eller så har han sirap i skallen och är helt bortkopplad! Jag vet att det första scenariot är bättre, men ack så frustrerande ibland.

Fil 2015-05-25 14 33 34

Sedan var det Leeloos tur. Vi jobbade lite på häråtljudet och gav oss sedan på inkallning. Tjena! Den valpen är sin fars dotter utan tvivel! Jag hade med mig kaninen först, men det hade inte behövts! Hon kom som skjuten ur en kanon genom det höga gräset! Så vi gjorde nästa inkallning lite lugnare och inte med så mycket retning. Duktig tjej! Den sista tog jag in henne i sittposition vid sidan också, stora tjejen! Jag hade tänkt nöja mig där, men Anders höll på och hintade om att hon var mammig och det var därför det gick så bra. Jag sa att så var det inte alls, utan att hon skulle springa lika fort till honom och då var vi ju tvungna att se om det var så. Jag peppade henne dock i selen och då sa Anders att det var därför hon sprang fort till honom också, så det blev ännu en inkallning. Ingen peppning, ingen kanin, bara husse och tråkigt torrfoder när man kom fram, men hon sprang lika fort för det! =D

Fil 2015-05-25 14 33 49Snyggaste gruppfotot ever! Det är ju helt hopplöst att få tre hundar att titta in i kameran samtidigt… Här lyckades jag inte med en enda.

Kommentera

