On a roll!

Idag var jag verkligen superorganiserad och fick med mig alla hundarna och Miranda ut för ett träningspass på eftermiddagen.

Fil 2015-05-25 14 34 10

Camp Mayhem

Fil 2015-05-25 14 34 24

Bra support idag!

Jag la ett spår åt Harry direkt när vi kom fram så att det skulle hinna ligga till sig en stund, det blev kanske 15 meter långt. Vi började en kurs i precisionsspår för Marre i torsdags och det var läxan. Roligt om kursen: de hade erbjudande i våras om att man fick en bonuskurs om man bokade två kurser och det här är vår bonuskurs. Det visade sig också vara en privatkurs, då vi var det enda anmälda ekipaget!!! Lyxigt värre!

Sedan satte jag ut möbeltassar med eukalyptus åt Yoggi, han är så uttråkad nu när han inte får göra något och jag tänker att lite nosework är nog inte farligt för honom. Därefter tog jag Leeloo och skulle börja träna henne med apportbocken tänkte jag, klicker då. Men hon var hyfsat tankspridd, så det blev inte särskilt bra… Jag fick till några nosduttar som jag belönade för, men annars var hon mest intresserad av allt som hände runt omkring. Det gick lite lättare när jag ”kampade” med henne om den, då tog hon den i munnen två gånger – jätteduktig tjej!!!

Sedan var det Yoggis tur och det gick inte heller så bra, för två av möbeltassarna hade lossnat från sina gömmor och hängde på trekvart. =( Men jag lyckades belöna honom ganska bra ändå och den som satt på soptunnestolpen satt fast ordentligt.

Fil 2015-05-25 14 34 39

Arbetstecken: Barbapapa

Sist ut var Harry och han gick spåret fint, men missade nästan alla godisar som var utlagda. Jag fattar inte hur, för han gick spårnoga och hade nosen i backen hela vägen… Jag måste gjort något fel. Precis när vi var klara började det störtregna!

Det är så konstigt, ju mer jag planerar och anstränger mig, desto sämre går det med träningarna. Så alla mina tränare som säger att man ska ha en ordentlig plan med sin träning – hur tänker ni??? =D

Kommentera

