Till och med Leeloo…

Måndagar betyder valpkurs för underbara Nina! Man kan nog klassa det som rejäl miljöträning för valparna – de höll på och byggde upp tivolit inför Ormingekarnevalen på gräsmattan där vi tränar… Både Leeloo och Aslan höll dock ihop sig kanonfint och betedde sig som om de aldrig tränat med annat än stora karuseller och vagnar omkring sig! Bådar gott inför MH & BPH! Fast hon kan ju lika gärna balla ur TOTALT, så vi får hoppas på en bra dag när det väl är dags… =D

Igår fick vi i alla fall börja med pendeln och Leeloo är överlag väldigt duktig på kontaktövningar och hon fattade även denna väldigt fort! Jag fick vända mig helt om, men då tyckte hon att det blev lite för svårt, tills jag satte mig på huk – då kom hon som ett skott! Sötnosen! Hon är inte det minsta påverkad av att köra i olika miljöer eller på olika underlag, hon har bara lättare eller svårare att hitta sina godisar… =P

Sedan jobbade vi med sitt, ligg och stanna kvar. Hon kör sitt ganska lätt, ligg jobbar jag upp för att det ska bli snabbt och rakt och stanna kvar klarade hon att jag vände mig helt ifrån henne! Lilla stjärnan! Anders stod på kopplet bakom henne, men hon hade fullt fokus framåt.

Sista övningen för dagen var inkallning och jag var rätt säker på vad jag hade för hund, så att säga. Så jag skröt rätt bra för Nina och hoppades att jag inte skulle behöva skämmas… Så jag hade med mig kaninen, men gömde den och gick iväg från henne istället för att springa. Hon kom som ett jävla skott! Tre gånger! Underbara lilla hund!

Därefter skulle vi köra inkallning med den andra hunden som störning. Leeloo var jättebra störning åt Aslan! Hon vrålskällde när han sprang förbi! Men han bara fortsatte till matte, duktiga killen! När det var Leeloos tur så ville jag återigen bevisa för Anders att det inte är för att hon är fixerad på mig som det går så bra, så han fick köra. Hon kutade som en galning till honom med. End of story!

Så nöjd med lillskrutt! Här kommer två bilder på när Nina kör myggan med Leeloo:

Fil 2015-05-26 22 31 15

How NOT to do it…

Fil 2015-05-26 22 32 32

HOW to do it!

Kommentera

